ВЧИТЕЛЯМ

Емоційна гігієна. Як піклуватися про себе та інших у період кризи

Кращий сценарій для нас — сприймати пандемію як щось, що закликає до вищого рівня співпраці, креативності та свідомого життя

 

ЯК ЗАПОБІГТИ КОНФЛІКТІВ

Чувствуя гнев, не надо ни действовать, ни говорить.

Вольтер 

Скільки людей, стільки причин для виникнення між ними конфліктів. З цією проблемою ми стикаємося кожного дня. Від уміння ефективно й конструктивно їх вирішувати залежить наш гарний психоемоційний стан, наша самооцінка, самоповага.

Конфліктце протиріччя, які виникають в процесі взаємодії людей, що викликані конкуренцією інтересів.

Щоб правильно реагувати під час напруженої ситуації, треба визначити, як частіше за все ми себе поводимо.

Стилі поведінки в конфліктній ситуації.

Конкуренція – стиль поведінки, коли людина прагне поставити власні цілі вище за інтереси інших людей і взаємин з ними. В цьому випадку людина діє за принципом «сильніший завжди правий».

Треба застосовувати у випадках:

Компроміс – коли частково задовольняються домагання і прагнення обох сторін.

Треба застосовувати у випадках:

Уникнення – коли людина відмовляється і від власних інтересів, і від підтримки позитивних стосунків з протилежною стороною.

Треба застосовувати у випадках:

Пристосування – коли людина відмовляється від власних інтересів заради інтересів іншого, підтримки з ним добрих взаємин.

Треба застосовувати у випадках:

Співпраця – коли людина прагне реалізації як високих власних інтересів, так і інтересів протилежної сторони.

Треба застосовувати у випадках:

Кожен конфлікт потрібно розв’язувати індивідуально. Але можна спробувати скласти загальну схему, пам’ятаючи, що її можна змінювати.

Модель розв’язання конфлікту:

Конфлікти мудра людина використовує як джерело життєвого досвіду, самовиховання, самовизначення.

Рекомендації Джині Грехем Скотт:

  • Поміркуй, чого тебе може навчити конфлікт.
  • Запитай у свого внутрішнього голосу, чого можна навчитися, яку користь можна отримати з цього сумного досвіду.
  • Відведи конфліктові належне йому місце:
  1. не дозволяй негативному життєвому досвіду збити тебе з обраного життєвого шляху:
  2. визнач власну позицію і тримайся її; не допускай впливу на неї інших людей;
  3. не давай конфліктові підірвати твою віру до себе і знизити самооцінку;
  4. пам’ятай, що конфлікти складають тільки невелику частину твого життя.
  • Від негативних емоцій, що залишились після конфлікту, можна звільнитись таким чином:
  1. навчитися пробачати собі;
  2. зачекай деякий час, щоб пов’язані з конфліктом почуття зникли;
  3. усвідом, що інші люди можуть не так критично оцінювати тебе, як ти себе сам оцінюєш, рівно як і те, що сталося.
  • Не дозволяй іншим людям стати перепоною на твоєму життєвому шляху:
  1. уникай тих людей, які засуджують тебе; прагни до спілкування з позитивними та доброзичливими людьми;
  2. не витрачай надто багато сил на переконання скептиків чи на спілкування з тими, хто не хоче тебе слухати;
  3. не дозволяй іншим людям збуджувати у тобі почуття провини;
  4. будь готовим до спілкування з тим, у кого, на твою думку, залишився неприємний слід після конфлікту.