УЧНЯМ

11 мудрых советов для подростков от Билла Гейтса

  1. Наша жизнь часто несправедлива – поймите и смиритесь с этим!
  2. Миру наплевать на ваше эго и самооценку… Жизнь будет часто требовать от вас закончить дело ДО того, как вы почувствуете себя уверенно.
  3. Вы не будете получать 60 000 долларов в год сразу после школы. Вы не станете вице-президентом компании со спутниковым телефоном в машине, прежде чем вы заработаете ни них.
  4. Вы считаете, что учитель слишком требователен? Подождите, когда станете начальником вы сами.
  5. Подавать гамбургеры не ниже вашего достоинства. Ваши дедешки и бабушки использовали другое слово для такой работы – они называли это ВОЗМОЖНОСТЬЮ.
  6. Если сели в лужу, это не вина ваших родителей – не хнычьте и учитесь на ошибках.
  7. До вашего рождения ваши родители не были такими занудами, как сейчас. Они стали ими, оплачивая ваши счета, стирая вашу одежду и выслушивая ваши рассуждения о себе любимом. Поэтому, прежде чем начнёте спасать мир от поколения своих родителей, вычистите сортир в собственной комнате.
  8. Ваша школа, может быть, и покончила с делением на лидеров и неудачников, но жизнь НЕТ. В некоторох школах не ставят плохих оценок и дают вам столько попыток, сколько вам требуется для правильного ответа. Это не имеет НИЧЕГО общего с реальной жизнью.
  9. Жизнь не поделена на семестры. У вас не будет летних каникул и найдётся немного работодателей, которые заинтересованы в том, чтобы вы НАШЛИ СЕБЯ. Ищите за свой счет!
  10. Телевидение – это НЕ реальная жизнь. В действительности людям обычно приходится ходить на работу, а не сидеть за столиком с чашечкой кофе.
  11. Будьте обходительны с зубрилками и ботаниками. Не исключено, что вскоре вы будете работать на одного из них.

ПРАВИЛА ЕФЕКТИВНОГО ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ.

1.Заучуй з бажанням знати і пам’ятати.

2. Став за мету запам’ятати надовго.

3. Користуйся смисловими опорами, смисловими групуваннями – хто добре обґрунтовує, той добре запам’ятовує.

4. Починай повторювати до того, як тема почала забуватись.

5. Заучуй і повторюй невеликими шматками.

6. Краще вчити по одній годині сім днів, ніж сім годин поспіль в один день.

7. Після математики вчи історію, після фізики – літературу, пам’ять любить контраст.

8. Коли вчиш – записуй, малюй схеми, графіки, зображуй карикатури, порівнюй із тим, що знав раніше – дій!

9. Не вчи віршів стовпчиками. Короткі заучуй одразу, довгі – розбирай на шматки.

10. Коли закриваєш книжку, чимшвидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити зміст. Якщо щось забув, не підглядай, а спробуй пригадати..

11. Якщо отримав завдання на вівторок, а відповідати потрібно в п’ятницю, не чекай, коли буде четвер: вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.

 ПІДГОТОВКА ДО ІСПИТІВ

  1. Насамперед, ніж почати підготовку до іспитів, необхідно обладнати місце для занять.
  2. Режим дня повинен бути для вас звичним. Не слід міняти щось тільки тому, що ви готуєтесь до іспитів
  3. Продуктивно людина може займатись  8-10 годин на день.
  4. Легше за все сприймати інформацію з 7 ранку до 12 години дня та з 14 до 17-18 годин. Тому, ранкові години краще присвятити найскладнішим предметам. Виключення складають «сови».
  5. Чергуйте роботу та відпочинок: 40 хвилин занять, 10 хвилин відпочинок.
  6. Не позбавляйте себе прогулянок. Бажано до початку підготовки та в середині дня по 30-40 хвилин побувати на свіжому повітрі.

ЯК ПОВОДИТИСЯ ПІД ЧАС ІСПИТУ

  1. Приходьте на іспит за 10 хвилин до початку, не піддавайтесь паніці.
  2. Не намагайтеся скористатися «шпаргалкою».
  3. Узявши білет, ознайомтеся з питаннями й починайте готуватися з того завдання, яке ви знаєте найкраще.
  4. Якщо одразу ви не можете нічого пригадати, не впадайте в паніку, а заспокойтеся і планомірно шукайте «зачіпку».
  5. Напишіть приблизний план відповіді олівцем на чистому аркуші паперу. Складіть список всіх «нюансів», які ви хочете згадати у своїй відповідіію
  6. Коли відповідаєте, спочатку сформулюйте головне, а потім конкретизуйте.
  7. Не слід лякатися додаткових питань.
  8. Коли відповідаєте, дивіться на викладача, не показуйте своїх сумнівів.
  9. Одягніться відповідно до ситуації.
  10. Доведіть свою зацікавленість предметом та уміння працювати самостійно.

ЩО РОБИТИ, КОЛИ…

  1. …раптом виявилося, що вам попалося питання, з якого ви можете сказати дуже небагато?

Не панікуйте, а одразу починайте записувати все, що колись чули з цього приводу. У процесі написання ви можете ще щось згадати.

  1. …узагалі нічого не знаєте.

Не говоріть про це екзаменаторові, а скажіть таке, наприклад: «Перш ніж розповісти про творчість Пушкіна, треба поговорити про принципи поетичної творчості взагалі…». Таким чином покажіть, що знаєте хоча б щось. Проте, краще грати за правилами.

  1. … на півслові ви забули, про що треба говорити.

Насамперед не губіться! Зберігайте спокій, хоча б зовнішній, – таке може трапитися з кожним. Повільно повторіть останню фразу, можна іншими словами. За цей час згадаєте план відповіді.

  1. … ви вже майже скінчили відповідати, й отут згадали, про що хотіли сказати, коли «втратили думку».

Нічого. Закінчуйте те, про що говорили, а потім скажіть те, що пропустили.

  1. … вас не слухають.

Відповідайте далі, немов нічого не помітили.

  1. …вам ставлять додаткове запитання.

Не лякайтеся. Не кваптеся з відповіддю. Можете сказати, що вам треба трохи подумати

  1. … ви помилилися.

Ну то й що? Помилки бувають у всіх. Не бійтеся помилок! Учіться. Можна  використовувати помилки, аби краще розібратися у  засвоєному матеріалі.

  1. … вам поставили оцінку нижче за ту, на яку ви розраховували.

Не сперечайтеся.

Как преодолеть волнение перед экзаменом?

 

  • будьте уверены в себе, вы готовились и тщательно изучили материал
  • рассматривайте экзамен, как возможность показать свои знания и получить вознаграждение за проделанную вами работу
  • приходите на экзамен незадолго до начала
  • не старайтесь повторить весь материал перед экзаменом, лучше подумайте о чём-нибудь приятном
  • съешьте конфетку или что-нибудь другое, чтобы отвлечься от волнения

 

Во время экзамена:

  • внимательно прочитайте задание
  • распределите время на выполнение заданий
  • сядьте удобно
  • если вы не знаете ответа, пропустите этот вопрос и приступайте к следующему
  • если вы проходите тестирование и не можете ответить на весь тест, выберите вопросы и начинайте писать. Это может дать толчок к формированию ответа
  • не паникуйте, когда другие уже закончили свою работу, тем, кто первый выполнил задание, не дадут дополнительных баллов

ЯК ГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТІВ

 

Іспити, як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей. Психологи розцінюють іспит як:

  • «перетравлювання» значного обсягу інформації, яке пов’язане з великим навантаженням на мозок;
  • серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему;
  • оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.

 

Розпорядок дня

Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних вітамінів і мінералів в організмі й відновлять енергетичні витрати. Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятись од звичних занять спортом – це буде своєрідним відпочинком.

Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: «сова» – неефективно працює о 6 – 8 годині ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2 – 3 години ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години. Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме так розпочинати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан невпевнених у собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні, їх можна вживати лише за призначенням лікаря.

 

Правильна організація вивчення навчального матеріалу

 

Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов’язково вчити всі питання поспіль. Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати.

  1. Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту. Середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.
  2. Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, втрачається на 20 – 30% упродовж перших 10 годин. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хвилин – утретє, а через 8 – 10 годин – учетверте, і ще раз – через добу. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.
  3. Особливість «упізнавання». Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме» запитання.
  4. Запам’ятати можна найкраще, якщо знати, що є «найближчим»: текст, рисунок, логічна схема.
  5. Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам’ятовується набагато легше. Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспиту вдвох має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні іспиту.

 

Готуватися можна й так:

перший день – самостійне вивчення, другий – повторення й переказування один одному. Було б добре розділити теми за інтересами, за складністю, за ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий раніше не вивчив. Розповідати треба чітко, детально, емоційно. Можна проводити «репетиції» перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.

 

Шпаргалка — річ потрібна 

Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам’ятовує матеріал при конспектуванні, – викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам’яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто.

 

«Спокійно, тільки спокійно…»

Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті й знайдіть із неї вихід. Поставте самі собі підступні запитання й дайте на них відповідь – переборіть свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх іще раз. Спробуйте вдатися до аутогенного тренування. Налаштуйтеся на те, що «у мене все вийде» й повторюйте ці слова перед сном. На іспиті не втрачайте самовладання у складний момент, хоч це й нелегко. Згадайте про почуття гумору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів. Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює.

Бажаємо вам якнайкраще здати іспити!