ВЧИТЕЛЯМ

ЯК ЗАПОБІГТИ КОНФЛІКТІВ

Чувствуя гнев, не надо ни действовать, ни говорить.

Вольтер 

Скільки людей, стільки причин для виникнення між ними конфліктів. З цією проблемою ми стикаємося кожного дня. Від уміння ефективно й конструктивно їх вирішувати залежить наш гарний психоемоційний стан, наша самооцінка, самоповага.

Конфліктце протиріччя, які виникають в процесі взаємодії людей, що викликані конкуренцією інтересів.

Щоб правильно реагувати під час напруженої ситуації, треба визначити, як частіше за все ми себе поводимо.

Стилі поведінки в конфліктній ситуації.

Конкуренція – стиль поведінки, коли людина прагне поставити власні цілі вище за інтереси інших людей і взаємин з ними. В цьому випадку людина діє за принципом «сильніший завжди правий».

Треба застосовувати у випадках:

Компроміс – коли частково задовольняються домагання і прагнення обох сторін.

Треба застосовувати у випадках:

Уникнення – коли людина відмовляється і від власних інтересів, і від підтримки позитивних стосунків з протилежною стороною.

Треба застосовувати у випадках:

Пристосування – коли людина відмовляється від власних інтересів заради інтересів іншого, підтримки з ним добрих взаємин.

Треба застосовувати у випадках:

Співпраця – коли людина прагне реалізації як високих власних інтересів, так і інтересів протилежної сторони.

Треба застосовувати у випадках:

Кожен конфлікт потрібно розв’язувати індивідуально. Але можна спробувати скласти загальну схему, пам’ятаючи, що її можна змінювати.

Модель розв’язання конфлікту:

Конфлікти мудра людина використовує як джерело життєвого досвіду, самовиховання, самовизначення.

Рекомендації Джині Грехем Скотт:

  • Поміркуй, чого тебе може навчити конфлікт.
  • Запитай у свого внутрішнього голосу, чого можна навчитися, яку користь можна отримати з цього сумного досвіду.
  • Відведи конфліктові належне йому місце:
  1. не дозволяй негативному життєвому досвіду збити тебе з обраного життєвого шляху:
  2. визнач власну позицію і тримайся її; не допускай впливу на неї інших людей;
  3. не давай конфліктові підірвати твою віру до себе і знизити самооцінку;
  4. пам’ятай, що конфлікти складають тільки невелику частину твого життя.
  • Від негативних емоцій, що залишились після конфлікту, можна звільнитись таким чином:
  1. навчитися пробачати собі;
  2. зачекай деякий час, щоб пов’язані з конфліктом почуття зникли;
  3. усвідом, що інші люди можуть не так критично оцінювати тебе, як ти себе сам оцінюєш, рівно як і те, що сталося.
  • Не дозволяй іншим людям стати перепоною на твоєму життєвому шляху:
  1. уникай тих людей, які засуджують тебе; прагни до спілкування з позитивними та доброзичливими людьми;
  2. не витрачай надто багато сил на переконання скептиків чи на спілкування з тими, хто не хоче тебе слухати;
  3. не дозволяй іншим людям збуджувати у тобі почуття провини;
  4. будь готовим до спілкування з тим, у кого, на твою думку, залишився неприємний слід після конфлікту.